Українським державним центром національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді було проведено онлайн-конкурс «Відун» для всіх джур України у старшій та середній вікових категоріях, який був присвячений Дню Героїв України. За результатами конкурсних випробувань рій «Мошногірські яструби» Будищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (керівники Лазаренко М.Л., Мавренкова Ю.П.) посів І місце (44 бали), рій «Молода Січ» Руськополянського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 (керівник Холодницький Ю.Б.) -  ІІ місце (43 бали).

Вітаємо переможців конкурсу та бажаємо нових перемог!

На початку травня відбулися онлайн-консультації для шкільних бібліотекарів із питань вибору підручників для 7 класу, проведення щорічної інвентаризації фондів підручників та методичних посібників, підготовки до нового навчального року.

Методист районного методичного кабінету Сімончук Тетяна Юріївна підвела підсумки участі закладів освіти у Всеукраїнському виборі та визначенні потреби підручників (для 3 та 7 класів) закладами загальної середньої освіти, наголосила на проведенні відповідності ведення бухгалтерської документації нормативним документам та звітності шкільних бібліотекарів, необхідності оновлення книжкових виставок.

Бібліотекарі поділилися досвідом своєї роботи під час карантину, а саме: створення нових книжкових виставок, аналіз літератури основного фонду, списання та вилучення із бібліотечних фондів зношеної літератури, ремонт книг, проведення для дітей віртуальних екскурсій, вікторин, інтерактивних ігор до художніх творів.


Шановні діти, працівники освітянської галузі,батьки,  жителі Черкаського району!

Сьогодні ми перегортаємо останню сторінку 2019-2020 навчального року. Він був непростий, але нехай запам’ятається кожному з вас новими відкриттями в країні Знань, вагомими результатами наших юних інтелектуалів на обласних етапах всеукраїнських учнівських олімпіад, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук, творчих та спортивних випробуваннях,  педагогів - у конкурсі «Вчитель року», обласній виставці «Інноваційний пошук освітян Черкащини». Ми всі пройшли нелегкий шлях дистанційного навчання у період карантину. Дякую педагогічним колективам, здобувачам освіти за сумлінну працю, батькам – за підтримку і розуміння.

 Найкращі та найщиріші мої побажання випускникам закладів загальної середньої освіти, їх родинам. Випускники, ви молоді, красиві, компетентні, впевнені у собі особистості, у вас безліч нових ідей, шалених шалених мрій, які в житті ви обов’язково реалізуєте. Ми у вас віримо! Хай ваше життя буде щасливим, безхмарним,  завжди з теплотою та вдячністю згадуйте рідну домівку, школу, село. Пам’ятайте, що ви – українці з великою історією свого народу.

Радісний дзвін останнього дзвоника для більшості школярів знаменує початок літніх канікул. Бажаю яскравих вражень від спілкування з друзями, реальних, а не віртуальних подорожей, насолоди від теплого сонця, веселкових днів.

Миру, безхмарного неба, здоров’я всім! До зустрічі в новому навчальному році!!!

 

Ось і завершився 2019-2020 навчальний рік. Рік, який став особливим у житті кожного: здобувачів освіти, педагогів, батьків. Традиційно це свято вже вкотре об’єднало всю шкільну родину.  Через карантин цього року дзвоник сповістив про завершення навчання в онлайн-режимі. І знову звучать щирі слова вітань, побажання успіху і віри в те, що восени всі знову прийдуть у класні кімнати і розпочнеться новий навчальний рік.

Передзвін останнього шкільного дзвінка відкриває нову сторінку дорослого життя для випускника  закладів загальної середньої освіти Черкаського району, які впевнено будуть крокувати життєвими шляхами.

 Нехай літо принесе лише добрі новини, яскраві враження, приємні несподіванки! До нових зустрічей у новому навчальному році!


На відзначення Дня науки 2020 року кафедра національної економіки та публічного управління ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» організував Всеукраїнський учнівський конкурс наукових есе для учнів старших класів, тематика яких присвячена висвітленню проблем публічного управління в історії української державності.

Участь у конкурсі взяла Гавриш Катерина, учениця 9 класу Худяківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Леськівської сільської ради. Під науковим керівництвом вчителя історії Кужима Сергія Петровича вона підготувала есе з проблеми публічного управління в історії України.

Учениця отримала сертифікат за критичний аналіз і творчий пошук у царині вирішення проблем української держави.

Залучення старшокласників до конкурсів – це підтримка талановитої учнівської молоді, здатної здійснювати дослідження, творчий пошук у вирішенні проблем розбудови держави.


Проведення у країні карантинних заходів стало насправді серйозним випробуванням для української системи шкільної освіти та спонукало освітян до миттєвого вирішення питання щодо переходу на дистанційну форму навчання. Проте незважаючи на усі труднощі, це надало нові можливості для практичної реалізації принципів педагогіки партнерства та гарний привід для самовдосконалення усіх учасників освітнього процесу.

Протягом травня відбувалися онлайн-консультування щодо організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання наймолодших здобувачів освіти – учнів початкових класів.

Методист районного методичного кабінету Лисенко Світлана Вікторівна надавала рекомендації щодо забезпечення всіх учнів доступом до навчальних матеріалів та завдань шляхом використання різних способів обміну інформацією.

Учителів ознайомлено з тим,  як сформувати учнівське портфоліо для 1-2 класів, заповнити Свідоцтво досягнень учнів Нової української школи.

Світлана Вікторівна запропонувала такі форми роботи, які сприятимуть формуванню в дитини впевненості у собі, здійсненню діагностування особистісного розвитку, надала методичні рекомендації для вчителів 3-4 класів щодо проведення дистанційних перевірочних робіт, усних опитувань, тестових перевірок, створення учнями проєктів, лепбуків за темами,  опрацьованими дистанційно з використанням онлайн-ресурсів.

Під час віртуального спілкування методист наголосила на особливостях заповнення класних журналів, оформленні шкільної документації, відповіла на актуальні питання щодо завершення навчального року та планування роботи на наступній рік.

Із метою піднесення престижу української мови і літератури, історії України в молодого покоління, підвищення рівня загальної мовної культури, виховання в учнівської молоді почуття гордості за свій народ, любові до рідного краю, його історичного минулого в Україні щороку проходить Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об`єднаймося ж, брати мої!». Цього року він відбувся під гаслом: «Ради тебе перли в душу сіють, ради тебе мислю і творю…» (В. Симоненко «Задивляюсь у твої зіниці…»).

Черкаський район представив 3 роботи на обласний етап. Одна з них була представлена на підсумковому етапі й отримала перемогу в номінації «Література». Це новела «Заради життя», автором якої є Одинюк Єлизавета, учениця 8 класу Мошнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів. У новелі порушено актуальні проблеми сьогодення, тісно переплетені теми війни, волонтерства, патріотизму, кохання.

Підготувала ученицю вчитель української мови і літератури Преснякова Валентина Володимирівна, учні якої є постійними учасниками й переможцями творчих конкурсів.

Ця перемога – результат постійної роботи педагога і підтримки талановитої молоді в Черкаському районі.

На online-платформі Zoom для заступників директорів закладів загальної середньої освіти з виховної роботи відбувся вебінар на тему: «Робота з батьками здобувачів освіти в умовах карантину». Під час зустрічі були розглянуті питання організації системи роботи та взаємодії класного керівника з батьківською громадськістю в умовах дистанційного навчання, які висвітлила методист районного методичного кабінету Висоцька Марія Петрівна. У ході вебінару методист із практичної психології Харитонова Світлана Миколаївна надала поради батькам щодо спілкування з дітьми в умовах карантину.

Також у рамках заходу були обговорені результати всеукраїнського опитування батьківської громадськості: «Навчання дітей під час карантину: результати опитування батьків», яке провів Офіс освітнього омбудсмена.

Учасники вебінару висловили побажання щодо розгляду актуальних питань виховної роботи під час наступних зустрічей. 

Традиційно, у третій четвер травня, українці відзначають День вишиванки. У цей день ми одягаємо національне вбрання, в якому закодовано багато символів сили, добробуту, краси та оберегів, засвідчуючи шану та повагу українському народу. Цього року учнівські та педагогічні колективи також не залишились осторонь і приєдналися до українців всього світу у єдиному поклику.

Сьогодні по всьому світу об’єднуються українці і показують, що мають власну самоідентифікацію та національний код. Єднаймося, бо в цьому наша сила!


Онлайн-консультації з проблеми «Організоване завершення 2019/2020 навчального року» вчителів іноземних мов відбулися з 04 по 08 травня 2020 року.

Методист районного методичного кабінету Сімончук Тетяна Юріївна

звернула увагу на нормативні документи щодо завершення навчального року, особливості здійснення тематичного та підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів із іноземних мов. Методист акцентувала увагу вчителів на проведенні підсумкового оцінювання учнів із чотирьох видів мовленнєвої діяльності, а саме: читання, письма, аудіювання та говоріння; здійсненні записів у класних журналах, оцінюванні роботи учнів у дистанційному режимі та виставленні семестрових та річних балів.

Вчителі іноземних мов обмінялися власним досвідом про ті технології дистанційного навчання, які вони використовують у своїй роботі під час карантину, а саме: GoogleClassroom, Viber, Zoom, Jitsi, На Урок, LearningApps тощо.


Відповідно до доручення Віце-прем’єр-міністра з питань євроатлантичної інтеграції України Вадима Пристайка від 04.05.2020 № 170990/1/1-20, листа Управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації від 08.05.2020 № 02/11-02/1026 «Про відзначення Дня Європи», з метою належного відзначення Дня Європи у 2020 році, враховуючи умови карантинних заходів, у закладах загальної середньої освіти Черкаського району організовано з учнями відповідну роботу з  використанням мережі Інтернет, зокрема соціальних мереж, сайтів закладів освіти.

Заходи сплановано  у форматі челенджів, онлайн-флешмобів, онлайн-акцій, інтернет-конкурсів, відеоконференцій, віртуальних екскурсій Європою.

Зокрема, в соціальній мережі Facebook на власній сторінці Червонослобідський  заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №1 Червонослобідської сільської ради організував інтернет-вікторину «Цікаве про Європу», Будищенська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів - інтернет-конкурс малюнків «Ми – європейці!», Червонослобідський  заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 Червонослобідської сільської ради - флешмоб «Україна – країна європейська». Активними учасниками всіх заходів були учні Дубіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.

Здобувачі освіти переглянули тематичні онлайн-уроки, здійснили віртуальні екскурсії «Історичними місцями країн Європи». Педагогами проведено інтернет-засідання дебатних клубів, євроклубів за темою: «Навчання в Україні чи за кордоном?».  

На сайтах закладів освіти   розміщені фото із символікою України та ЄС, відеоролики про приналежність України та Черкащини до Європейської спільноти, присвячених Дню Європи.

У бібліотечних закладах  району організовано віртуальні виставки «Відкрий Європу для себе», віртуальні подорожі «Подорож Європою», інтернет-круїзи «Мандруючи лабіринтами Європи», проведено фотомандрівки «Європа в об’єктиві», онлайнові ігри-вікторини«Знайома і незнайома Європа».

Інформацію та усі пости про проведені заходи розміщено на сайтах та у соціальних мережах.


Нові вимоги до організації освітньої діяльності в умовах карантину вимагають від керівників гуртків більшого використання можливостей цифрових технологій. Так, керівники гуртків районного Центру дитячої та юнацької творчості активно використовують у своїй діяльності платформи Skype, YouTube,  Zoom, соціальні мережі та месенджери Facebook, Viber, Messennger тощо, де розміщують відеоуроки, майстер-класи, фото творчих робіт вихованці.

Методисти туристсько-краєзнавчого відділу та керівники туристичних гуртків проводять онлайн-вікторини, тести, змагання, челенджі «Котигорошко на карантині». Розроблено туристичний проєкт «Мандруємо Україною», який розміщено у соціальній мережі Facebook.

Вихованці взяли активну участь у челенджі «Залишайся вдома».

Під час карантину керівники гуртків продовжують навчання вихованців, розвивають їх творчі здібності, займаються самоосвітою.


05-08 травня 2020 року для вчителів природничих дисциплін відбулися онлайн-консультування щодо проведення підсумкового оцінювання та організованого завершення 2019-2020 навчального року.

Методист районного методичного кабінету Діхтяр Тамара Василівна звернула особливу увагу на проведення контрольних робіт із хімії та географії, виставлення тематичних, семестрових і річних балів, заповнення сторінок класних журналів. Презентувала Проєкт затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти» та методичні рекомендації МОН України про організацію дистанційного навчання в умовах карантину.

Учителі хімії, географії, біології та природознавства поділилися досвідом щодо організації дистанційного навчання в умовах карантину, а саме: застосуванням різноманітних інтернет-платформ: Naurok, Classtime, Googleclassroom, Vseosvita та інші.

Карантин кинув виклик усім, а педагогам у першу чергу. За короткий час потрібно було опанувати та впровадити нові форми навчання. Вчителі природничих дисциплін поринули у світ віртуального навчання, розвитку і самоосвіти.

Всім успіху, натхнення, творчості у досягненні поставлених цілей!


Значну увагу на розвиток творчих здібностей вихованців звертають керівники гуртків районного Центру дитячої та юнацької творчості, які сьогодні працюють дистанційно. Цікаво проходять заняття гуртків в онлайн-режимі, пропонуються завдання вихованцям через закриті групи в мережах Viber, Facebook, за допомогою телефонного зв’язку, використовуючи відеоматеріали, майстер-класи, створюючи покрокові інструкції, демонструючи зразки робіт тощо. Керівники гуртків проводять індивідуальні консультації з дітьми, здійснюють самоосвітню діяльність (опрацьовують фахову літературу, цифрові освітні ресурси, організовують пошук та перегляд навчальних відеоматеріалів у мережі Інтернет).  Крім того, створюють презентації, відеозаписи майстер-класів та віртуальні виставки-звіти про дистанційну роботу, розробляють методичні посібники, конспекти занять, виготовляють дидактичний матеріал, зокрема зразки виробів).

Для вихованців туристичних гуртків туристсько-краєзнавчим відділом проведено онлайн-гру «Котигорошко».

Робота закладу позашкільної освіти  під час карантину висвітлюється на сайті закладу, де представлені відеоматеріали керівників гуртків, фото дитячих робіт.


06 травня 2020 року на електронній платформі ZOOM відбулась відеоконференція вчителів математики, фізики та інформатики за темою:“Організація дистанційного навчання під час освітнього процесу та підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів у 2019-2020 навчальному році”. На відеозустрічі були присутні 62 педагоги (за даними електронної реєстрації).

Мета відеоконференції – узагальнити та систематизувати нормативне та навчально-методичне забезпечення освітнього процесу під час дистанційного навчання учнів, поглибити рівень цифрової компетентності педагогів шляхом залучення їх до використання широкого спектру інформаційно-комунікаційних технологій, здійснити обмін досвідом викладачів щодо застосування зазначених технологій під час карантину.

Методичний захід став завершальним акордом в опануванні вчителями-предметниками електронної програми ZOOM для проведення та запису відеоуроків, відеозустрічей тощо.

Під час доповіді-презентації “Нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення освітнього процесу під час дистанційного навчання” Тищенко Ірина Анатоліївна, методистка відділу освіти Черкаської районної державної адміністрації звернула увагу колег на важливі нормативно-правові документи та електронні платформи Міністерства освіти і науки України, Управління освіти і науки Черкаської облдержадміністрації та відділу освіти Черкаської райдержадміністрації, якими має керуватись кожний педагог закладу загальної середньої освіти під час дистанційного навчання учнів. Вона повідомила, що при проведенні моніторингових досліджень щодо використання вчителями-предметниками електронних платформ та онлайн-сервісів під час карантину стали такі інтернет-ресурси: GoogleКлас, Viber, GoogleДиск, Мій клас, На урок, GoogleФорми, YouTube, Quizizz, Gios, LearningApps, Classtime, власні блоги тощо. Під час виступу Ірина Анатоліївна узагальнила та систематизувала навчально-методичне забезпечення дистанційної освіти, ознайомила педагогів із різноманітними онлайн-платформами для дистанційного навчання та надала методичні поради щодо їх викорстання в освітньому процесі.

Протягом відеоконференції вчителі ділились власним досвідом щодо організації навчання учнів у закладах загальної середньої освіти та використання онлайн-сервісів під час карантину, проведено п’ять майстер-класів за темами: “Організація дистанційного навчання за допомогою платформи GoogleClassroom із використанням онлайнових сервісів” (Бедусенко Ольга Сергіївна, вчителька математики та інформатики Леськівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Леськівської сільської ради); “Створення відеоуроків за допомогою програм GoogleHangouts, Instagram, Zoom та каналу YouTube” (Хоменко Олександр Володимирович, вчитель математики Червонослобідського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. №2 Червонослобідської сільської ради), “Використання сервісу Classtime для оцінювання навчальних досягнень учнів” (Компанієць Віктор Олексійович, вчитель інформатики Червонослобідського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ст. №1 Червонослобідської сільської ради); “Використання електронної платформи Мій клас під час дистанційного навчання” (Надточій Олександра Миколаївна, вчителька Будищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів).

Цікавими та змістовними були доповіді-презентації з тем: “Здійснення дистанційного навчання за допомогою електронних засобів” (Мамедова Тамара Фархадівна, вчителька математики Кумейківської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів); “Організація дистанційного навчання школярів під час карантину за допомогою порталу “Нові знання”. Заєць Мирослава Юріївна, вчителька фізики та інформатики Хацьківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Степанківської сільської ради

За допомогою чата прогами ZOOM колеги обмінювались враженнями від почутого і побаченого, задавали питання, ділились власним досвідом, висловлювали щирі слова подяки доповідачам відеоконференції.

Всі учасники відеозустрічі ще раз переконались у тому, що цифрові технології дають вчителю нові можливості, дозволяючи разом із учнем отримувати задоволення від захопливого процесу спілкування і пізнання. Такі технології також допомагають педагогу автоматизувати більшу частину своєї роботи, вивільняючи час на пошук, спілкування, самовдосконалення, індивідуальну роботу з учнями, забезпечують зворотній зв’язок, підвищують ефективність управління навчальним процесом та освітою в цілому.

Проведений методичний захід ще раз підтвердив те, що карантин не канікули, а час для повноцінної, цікавої та продуктивної життєдіяльності в умовах змін!

Бажаємо всім учасникам відеоконференції:

Хай легко працюється, гарно живеться,

Все ділиться, множиться і удається!


Щороку ми відзначаємо День пам’яті та примирення і День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, вшановуючи подвиг українського народу в боротьбі за свободу, незалежність. Історія нас вчить, що український народ перемагає тоді, коли ми єдині,
соборні, діємо разом і захищаємо те, що нам дороге. Коли ми разом, коли ми

відчуваємо, що справедливість на нашому боці, і стоїмо за свою землю, тоді ми непереможні.

У цьому навчальному році, враховуючи карантинні заходи, учнівська молодь району також взяла активну участь у тематичних заходах. Діти малювали малюнки, читали поезії, виконували пісні, створювали відеофільми тощо, розміщуючи матеріали у мережі Інтернет та на сайтах закладів освіти.

Учениця Будищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Ірина Жирна, старшина куреню імені Ігоря Момота, взяла участь в Патріотичному онлайн- форумі «Україна у Другій світовій війні. Борці за вільне життя і незалежність України», який було організовано КЗ КОР «Центр творчості дітей та юнацтва Київщини» (керівник Мавренкова Ю.П.).

Ми пам’ятаємо, якою страшною трагедією для українців була ця війна, та усвідомлюємо ціну, яку заплатили наші діди за звільнення України від нацистських загарбників.


Протягом навчального року проходили ряд творчих конкурсів, у яких  здобувачі освіти закладів загальної середньої та позашкільної освіти мають значні досягнення. Так, за результатами обласного етапу Всеукраїнського конкурсу «В об’єктиві натураліста» серед вихованців районного Центру дитячої та юнацької творчості грамотами КЗ «Черкаський обласний Центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» відзначені Федоренко Максим, вихованець відеогуртка, – І місце у номінації «Кращий відеофільм» (керівник Павлов О.А.); Тіхонова Наталія, вихованка гуртка «Юні екологи», - ІІІ місце у номінації «Краща фоторобота» (керівник   Гаврилюк Г.Д.); Однорог Микола, вихованець гуртка «Юні етнографи», – активний учасник (керівник Однорог Г.Д.).

Грамотами КЗ «Черкаський обласний Центр роботи з обдарованими дітьми Черкаської обласної ради» нагороджено Однорога Олександра, Однорога Миколу, Однорог Анастасію, вихованців гуртка «Юні етнографи»,  Середенко Вікторію, вихованку гуртка «Юні екологи» (керівник Гаврилюк Г.Д.) за активну участь в обласному етапі Всеукраїнської акції «Кролик».

В обласному етапі Всеукраїнської акції «Годівничка» вихованці гуртка «Юні екологи» вибороли такі місця: Шраменко Надія – І місце, Середенко Вікторія – ІІІ місце; Однорог Микола, вихованець гуртка «Юні етнографи» – ІІ місце (керівник Гаврилюк Г.Д.).

В обласному конкурсі «Збережемо першоцвіти» Невгод Марія, учениця 2 класу, та Данильченко Діана, учениця 5 класу Степанківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Степанківської сільської ради, посіли  І місця (керівник Кондрамашина А.М.); Гуля Владислава, вихованка гуртка «Сувенір» районного Центру дитячої та юнацької творчості, – І місце (керівник Григуть З.В.); Савченко Ігор, вихованець гуртка «Бісероплетіння» районного Центру дитячої та юнацької творчості, – І місце (керівник Савченко Н.М.); Морозенко Ірина, учениця 9 класу Хацьківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Степанківської сільської ради, – ІІ місце (керівник Рожелюк В.І.); учні 2-Б класу Хацьківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Степанківської сільської ради – ІІ місце (керівник Шаріпова О.С.); Кондрамашина Ангеліна, учениця 5 класу Степанківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Степанківської сільської ради, – ІІ місце (керівник Кондрамашина А.М.); Юрчук Богдан, учень 2-Б класу Хацьківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Степанківської сільської ради, – ІІІ місце (керівник Шаріпова О.С.); Грицик Поліна, вихованка гуртка «Юні етнографи» районного Центру дитячої та юнацької творчості, – ІІІ місце (керівник Гаврилюк Г.Д.).

Вітаємо переможців та призерів конкурсів, їх керівників. Бажаємо нових вагомих здобутків та творчих ідей!


05-07 травня 2020 року відбулися Skype-конференції «Практичні поради щодо закінчення навчального року та оцінювання учнів за результатами дистанційного навчання під час карантину» для вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін.

Методист РМК Кучеренко Ірина Петрівна надала консультації щодо форм проведення контрольного оцінювання учнів в умовах карантину та виставлення семестрових і річних балів.

Учителі української мови і літератури, зарубіжної літератури, історії та правознавства поділилися досвідом роботи в умовах дистанційного спілкування, зокрема визначили пріоритетними такі платформи:     Googleclassroom, Classtime, Triventy. Вони дають можливість учителю  отримувати зворотний зв’язок, перевіряти й оцінювати відповіді, коментувати й аналізувати виконане завдання.

Педагоги продемонстрували свою готовність до змін, зараз вони працюють у новому форматі, швидко адаптувалися до зовнішніх умов, узявши на себе величезне навантаження.

Педагоги закладів дошкільної освіти району продовжують працювати в дістанційному режимі та виконувати свої професійні обов’язки. Під час вимушеного карантину встигли виготовити багато дидактичного та роздаткового матеріалу для занять із малечею. Педагоги вирізають, клеють, ліплять, фарбують.

Освітній процес продовжується в соціальних мережах. Вихователі створили групи у Viber, Facebook для спілкування з батьками. Викладають рекомендації, завдання для дітей. Досліди, руханки, образотворче мистецтво, ігри на логічне мислення та пізнавальний розвиток – такими видами діяльності насичені дні карантину вихованців закладів.

Також педагоги обов’язково займаються самоосвітою, беруть участь у вебінарах, науково-методичних семінарах, інтернет-конференціях.

Працівники дошкільних закладів моніторять стан здоров’я вихованців та їх батьків, надають консультації та поради щодо правил збереження фізичного та психічного здоров’я під час самоізоляції.


Карантин всієї країни – складний виклик для суспільства, але освітній процес потрібно продовжувати, хоч діти і не збираються у класах кожного ранку. Правильно складений навчальний план та підібраний сервіс чи платформа допоможе подолати паніку та знайти вихід із ситуації, а учні отримають досвід у самоорганізації та онлайн-навчанні. Учні 2-Б класу навчаються за проектом «Інтелект України». Із великої кількості наявних платформ обрали Skype, яка найкраще підходить учням, батькам, вчителю. Для зручності клас розділено на дві групи. Так швидше працювати в мережі і вчитель може більше приділити часу кожній дитині. Інколи потрібно працювати індивідуально через певні технічні проблеми. Учні після закінчення уроків отримують домашнє завдання, а виконавши його,  присилають фотозвіт. Зрозуміло, що в початковій школі без допомоги батьків не обійтися, тому вчителі вдячні батькам за допомогу в організації дистанційного навчання.

Учителі географії, природознавства, хімії, біології навчання організували через Google Classroom. Цей сервіс дозволяє досить швидко і легко організувати навчання. Тут можна створювати та впорядковувати завдання, індивідуально оцінювати роботи школярів, залишати коментарі та спілкуватися з учнями. Вчителі готують завдання для кожного класу відповідно до календарного планування та розкладу уроків. Також використовують освітній проєкт «На урок», відеоматеріали YouTube каналу. Із метою підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання користуються збірником тестів Online Test Pad.

Найбільші труднощі під час дистанційної форми навчання виникають у формуванні практичних навичок, особливо з трудового навчання. Адже не бажано давати учням завдання практичного характеру в зв’язку з використанням тих чи інших інструментів та обладнання. Тому в такій ситуації більше опрацьовується теоретичний матеріал із підручників відповідно до обраних модулів навчальної програми. Для самоперевірки знань учні використовують тестові завдання, які є у підручниках. Крім цього, учні готують повідомлення до запропонованих тем, створюють невеликі презентації, складають кросворди тощо.

На жаль, не всі учні та вчителі мають змогу працювати в онлайн-режимі з певних причин. Є і такі учні, які не завжди виконують домашні завдання. І це є великою проблемою як для Мошнівської школи, так і для інших шкіл України, бо ця форма є новою. Настав період – період змін, період невизначеності, коли кожна школа почала діяти так, як вона знала і вміла. Саме це період є періодом для розвитку і самовдосконалення кожного учасника освітнього процесу. І нинішній досвід показав, що потрібно кожному вчителеві та учневі постійно вдосконалювати уміння і навички роботи в інформаційному освітньому просторі.


Перемикач версій