22 лютого 2016 року відбувся круглий стіл для практичних психологів навчальних закладів району з проблеми: «Супровід учнів із особливими потребами, що навчаються за інклюзивною формою».

Під час його проведення обговорено питання ефективності професійної діяльності спеціалістів психологічної служби з учнями, що мають особливі потреби, та важливість здійснення соціалізації школярів із вадами розвитку в шкільне середовище.

Завідувач Черкаської районної психолого-медико-педагогічної консультації Миронович Ірина Миколаївна у своєму виступі наголосила на медико-психологічних особливостях дітей, які перебувають на інклюзивному навчанні в школах району. Важливою запорукою успішної роботи практичних психологів є постійний зв’язок психологічних служб навчальних закладів із районною психолого-медико-педагогічною консультацією.

Головний спеціаліст відділу освіти Блощаневич Вікторія Вікторівна зупинилася на актуальних питаннях інклюзивного навчання в Україні, на вдалих кроках шкіл нашого району щодо створення системи психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими потребами. Разом із тим, наголошено на великій особистій відповідальності практичних психологів у роботі з учнями, що навчаються безпосередньо зі здоровими однокласниками.

Методист районного методичного кабінету з питань практичної психології Харитонова Світлана Миколаївна детально зупинилася на оформленні звітної документації практичного психолога, який здійснює корекційно-розвивальну роботу з означеною категорією школярів. Для вивчення стану впровадження інклюзії в школах району методист запропонувала здійснити моніторинг процесу соціалізації дітей із особливими потребами в шкільне середовище. Протягом березня-квітня 2016 року в школах з інклюзивною формою навчання буде проведено анкетування учнів, їх батьків, педагогів. Визначено основні переваги та недоліки, механізми підтримки та реальні перешкоди впровадження інклюзії на даному етапі.

Учитель-логопед районного логопедичного пункту Величко Ірина Петрівна Ірина Величко підготувала цікавий матеріал про науку логопсихологію, яка може стати в нагоді практичним психологам при проведенні корекційно-розвивальних занять. Також зупинилася на шляхах усунення мовленнєвих вад у дітей шкільного віку.

Із власним досвідом здійснення психологічного супроводу дітей із особливими потребами та етапами складання індивідуальної програми розвитку поділилася психолог Будищенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Стеценко Любов Андріївна.

Учасники круглого столу обмінялися досвідом роботи, поділилися успіхами та шляхами розв’язання складних ситуацій із дітьми з особливими потребами.