Означений конкурс проведено у три етапи (районний, обласний, всеукраїнський) Мiнiстерством освіти i науки України, Інститутом модернізації змісту освіти спільно з Міністерством культури України, Державною науково-педагогічною бібліотекою України імені Василя Сухомлинського Національної академії педагогічних наук України.

Мета конкурсу – залучення дітей до читання, підтримки і вдосконалення діяльності бібліотек закладів загальної середньої та позашкільної освіти, піднесення ролі бібліотекаря в суспільстві та підвищення престижу бібліотечної професії.

Лауреатами обласного етапу конкурсу стали Коцар Лідія Дмитрівна, завідувачка бібліотеки Мошнівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, у номінації «Медіакультура в бібліотечному просторі»; та Гуріненко Валентина Миколаївна, завідувачка бібліотеки Леськівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Леськівської сільської ради, у номінації «Бібліотека – територія читання».

Дякуємо Вам за сумлінну працю, результативну участь у професійному конкурсі. Бажаємо нових звершень у бібліотечній справі!


Уміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — надважливі навички 21 століття. У зв’язку з карантином перед кожним учителем постало випробування, як відпрацювати ці навички разом із учнями в реальному часі під час дистанційного навчання.

Учителі суспільно-гуманітарних дисциплін активно долучилися до онлайн-навчання. Вони створили ментальну карту в Mindomo, на якій детально розписують етапи дистанційного навчання. У процесі додаються посилання та завдання, які дітям потрібно зробити. Спілкування проходить у Viber-групах.

Учень може виконати завдання й прикріпити файл або намалювати роботу, сфотографувати чи зняти коротке відео. Google Classroom — ще одна платформа, де кожен учитель-предметник публікує навчальні матеріали, дає завдання учням та спілкується з ними: розташовує уроки в «Класі» у чіткій послідовності, а учні можуть і коментувати ці уроки, і бачити всі потрібні посилання та свої оцінки. Дієвим є проведення онлайн-уроків у режимі Skype, адже живе спілкування мотивує. Також учні можуть скористатися інформацією, яку вчителі розміщують на власних сайтах чи блогах.

У соцмережі Facebook створено групу вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін, у межах якої проходить спілкування колег і розміщено корисні посилання та оголошення.

Науковий прогрес рухається із шаленою швидкістю, тому сучасному педагогу потрібно оновлюватися та рухатися вперед. Діти сьогодні зростають у цифровому світі, і для них цілком природним є цифрове середовище, яке вони використовують для отримання та обміну інформацією.

Тож не вагайтеся – використовуйте дистанційне навчання вже зараз. 


Відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників 30 та 31 березня 2020 року з дотриманням карантинних заходів відбулися засідання атестаційних комісій при закладах дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Черкаського району.

 08 квітня 2020 року дистанційно проведено засідання атестаційної комісії при відділі освіти Черкаської районної державної адміністрації, враховуючи характеристики, атестаційні листи, документи про проходження підвищення кваліфікації, подані головами атестаційних комісій І рівня засобами електронного та поштового зв’язку у встановленому законодавством порядку.

Атестації підлягало 179 осіб. З метою визначення відповідності займаній посаді атестовано 8 директорів закладів загальної середньої освіти, 4 заступники з навчально-виховної роботи, 1 заступник з виховної роботи та 11 завідувачів (директорів) закладів дошкільної освіти.

У 2019-2020 навчальному році в закладах загальної середньої освіти атестовано 134 педагогічних працівників, що становить 21,7% від загальної кількості працюючих. За підсумками атестації присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 16 особам (11,9%), атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст вищої категорії» 26 осіб (19,4%); присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» 9 особам (6,7%); атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст першої категорії» 43 особи (32,1%); присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст другої категорії» 19 особам (14,2%); атестовано на відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії «спеціаліст другої категорії» 2 особи (1,5%). Встановлено та атестовано на відповідність раніше встановленим тарифним розрядам 19 осіб (14,2%).

Всього підвищили кваліфікаційний рівень 53 особи, що складає 40% від загальної кількості атестованих педагогічних працівників.

Також проатестовано 37 вихователів закладів дошкільної освіти та 9 керівників гуртків Черкаського районного центру дитячої та юнацької творчості.

Присвоєно педагогічне звання «старший учитель» 12 особам; атестовано на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «старший учитель» 9 осіб; присвоєно педагогічне звання «учитель-методист» 2 особам; атестовано на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «учитель-методист» 2 особи; присвоєно педагогічне звання «вихователь-методист» 2 особам; атестовано на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «вихователь-методист» 5 осіб; атестовано на відповідність раніше присвоєному педагогічному званню «керівник гуртка-методист» 1 особу.

Разом присвоєно та підтверджено педагогічні звання 33 особам.

Бажаємо нашим освітянам творчих успіхів на святій і нелегкій педагогічній ниві, талановитих і вдячних вихованців.

Нехай ваш шлях буде наповненим новими злетами й досягненнями, у ваших задумах буде мудрість, у службових справах – підтримка однодумців, у серці – тепло й сонячно від людської вдячності.

У зв’язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, до відома адміністрацій освітніх закладів, педагогів доведено нормативні документи Міністерства освіти і науки України, Департаменту освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації, КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Із метою дотримання вимог щодо профілактики коронавірусної інфекції COVID-19 в освітніх закладах району керівниками видані накази про організацію діяльності під час карантину, якими встановлено режими роботи працівників, затверджені заходи щодо виконання методичної, організаційно-педагогічної роботи та заходи щодо охоронного режиму. Крім того, адміністрації освітніх закладів не тільки організовують, координують, а й здійснюють контроль за виконанням педагогами навчальних програм.

Уміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним - надважливі навички XXI століття. Сьогодні перед кожним педагогом виникло випробування, як відпрацювати ці навички разом зі здобувачами освіти в реальному часі під час дистанційного навчання. Свідома та відповідальна робота вчителя під час дистанційного навчання безпосередньо відобразиться на якості знань учнів. Зараз кожен, зацікавлений в успішних результатах своєї роботи педагог, шукає такі оптимальні форми, методи, які були б сприйнятливими для кожного вихованця.  

Для ефективної організації навчання здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти  в умовах карантину методисти районного методичного кабінету узагальнили інформацію про різні форми дистанційної комунікації між учасниками освітнього процесу (соціальні мережі, сайти, блоги, форуми, чати,  електронне спілкування тощо), різні сервіси, електронні ресурси та надали рекомендації щодо їх використання. Відділ освіти, районний методичний кабінет продовжує здійснювати  онлайн-консультування з актуальних питань дистанційного навчання, підготовки випускників до ЗНО, завершення навчального року тощо.

Перемикач версій